Podul Pont Neuf din Paris
Pont Neuf a fost primul pod din Paris cu case pe el. A fost de asemenea primul pod pavat, ceea ce l-a transformat imediat intr-un loc preferat al multor parizieni care au inceput sa foloseasca podul ca loc de intalnire.
Podul Pont Neuf din Paris are 278 metri lungime si 28 de metri latime, spatiul destinat mijloacelor de transport avand o largime de 20 de metri, iar trotuarele, aproximativ patru metri fiecare.
Este asimetric, alcatuit din doua parti inegale, legate, la momentul constructiei, printr-o portiune de pamanat in dreptul “Ile de la Cite”, care este unul dintre locurile in jurul caruia s-a construit, in timp, Parisul.
Sena se desparte in doua brate, “pentru a ocoli Ile de la Cite”, care se unesc din nou, astfel incat insula are forma unui romb. Podul Pont Neuf din Paris leaga cele doua maluri ale Senei, traversand acest “romb”, undeva, spre unul dintre varfurile lui (in zona numita “Vert Galant”).
La jumatatea secolului al 16-lea, numai doua poduri traversau Sena. Din cauza ca erau intr-o stare foarte proasta si in mod frecvent foarte aglomerate, Regele Henric al III-lea a hotarat in 1578 sa ridice un nou pod si abia in 1607 podul a fost inaugurat oficial de catre Henric al IV-lea care a si botezat podul, Pont Neuf.
Dupa moartea sa, o statuie ecvestra a Regelui Henric al IV-lea a fost ridicata la mijlocul podului, in piata Vert-Galant. Aceasta statuie a fost daramata si topita in timpul Revolutiei Franceze dar a fost inlocuita de o copie fidela in anul 1818.
In vremea cand a fost construit, Pont Neuf, un pod lung de 232 de metri si cu o latime de 22 de metri era un pod modern cu o multime de inovatii.